Menin ja ostin meille joululomaksi lentoliput tuossa kolmisen viikkoa sitten. Eipä tullut sillon mieleen, että pomo vois haluta mun olevan töissä 22.-23.12 tänä vuonna. Pyysin noita päiviä vapaaksi jo reilu kuukausi sitten, mutta en jääny odottamaan varmistusta asialle, koska asian piti olla läpihuutojuttu kuten aiempinakin vuosina. Liputhan täytyy tunnetusti ostaa ajoissa, jotta pääsee haluamalleen lennolle, ja vielä mahdollisimman halvalla hinnalla. Lisäksi tällä kertaa piti olla ajoissa kissojenkin takia; eläinten määrä per kone on Finnairilla rajoitettu. Mutta ajoissa kun olin, sain paikat meille kaikille juuri niille lennoille Ouluun kuin halusinkin. Saa nyt nähdä miten pomo reagoi mun kohteliaaseen kieltäytymiseen olla töissä nuo kaksi päivää ennen joulua. Työnantajan sana on tässä laki, joten pitää vaan uskoa pomon hyväntahtoisuuteen ja joulumieleen, muuten menee tämä joulu mun osalta ihan puihin.

Luulin myös saavani kivan iltapäiväajan Turussa pidettävään soveltuvuuskokeeseen, mutta toisin kävi. Minun odotetaan olevan paikalla klo 9.40 maanantaiaamuna. Saa nähdä mitenkä tokkurassa sitä koetta lähdetään suorittamaan. En ole kovin aamuvirkku, ja parin tunnin junamatkallakaan ei ainakaan ennen ole ollut huomattavaa piristävää vaikutusta. Tuolle aamulle ei sitten saisi lumimyrskyn uusintaa osua.

Tilasin Akateemisesta joululahjakirjan isälle tiistaina ja sain eilen kuulla äidiltä, että isä on jo sen kirjan lukenut. Ei kai ne pistä mua ostamaan sitä kirjaa siitä huolimatta kun sellasen olen tilannut? Nyt kun haluaisinkin ostaa toisen saman kirjailijan teoksen...